Fakulta pedagogická zve studující, pedagogy, ředitele škol i veřejnost na panelovou diskuzi o přípravě učitelů: MŠMT a Fakulta pedagogická ZČU v dialogu
Datum: 10. listopadu 2025 od 15:00
Místo: Aula Fakulty pedagogické ZČU – Veleslavínova 42
Rezervovat místo | Položit dotaz do diskuze
Jak MŠMT tvoří strategie a co to znamená pro přípravu budoucích učitelů?
Panelová diskuze otevře pohled do strategického uvažování ministerstva: jak vznikají koncepce, implementační plány a priority pro následující roky. Toto plánování srovnáme s tím, jak svou strategii připravuje pedagogická fakulta a univerzita. Protože na ZČU aktuálně pracujeme na strategii pro příštích pět let, jde o velmi aktuální téma!
Diskuze je určena akademickým pracovníkům, studujícím i učitelům z praxe, kteří se zajímají o směřování českého vzdělávání a chtějí lépe porozumět tomu, jak MŠMT plánuje změny a co to znamená pro přípravu budoucích učitelů.
Představujeme panelisty
Pavel Mentlík
Doc. RNDr. Pavel Mentlík, Ph.D. je děkanem Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni a od 1. července 2025 také aktuálním předsedou Asociace děkanů pedagogických fakult ČR. Původně fyzický geograf a posléze didaktik geografie se dlouhodobě se zaměřuje na kvalitu přípravy budoucích učitelů, rozvoj spolupráce fakult se školami a propojení teorie s praxí. Zabývá se tvorbou a změnami kurikula.
Pod jeho vedením fakulta posiluje systém pedagogických praxí, rozvíjí síť „Plzeňských fakultních škol“ a aktivně podporuje inovace v učitelském vzdělávání. Jako předseda asociace se zasazuje o společný hlas pedagogických fakult v dialogu s MŠMT a veřejností a své názory na aktuální otázky učitelství pravidelně sdílí také na blogu Teach Vision, kde otevírá témata týkající se moderní přípravy učitelů, změn ve vzdělávací politice i postavení pedagogických fakult v českém školství.

Ludmila Třeštíková
Mgr. Ludmila Třeštíková je vedoucí oddělení strategií na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy. Zaměřuje se na tvorbu a realizaci koncepčních materiálů v oblasti regionálního školství a na koordinaci spolupráce s dalšími resorty i zahraničními partnery. Dlouhodobě se věnuje strategickému řízení a participativnímu plánování ve vzdělávání.
Řídí implementaci a vyhodnocování Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Má přes patnáct let zkušeností s rozvojem učících se komunit – založila síť ředitelů, učitelů a starostů na Říčansku zaměřenou na sdílení dobré praxe a podporu spolupráce škol a obcí.
Vystudovala andragogiku a personalistiku na FF UK. Před působením ve veřejné správě pracovala jako ředitelka marketingu a komunikace v soukromém sektoru. Ve volném čase se věnuje rozvoji strategického myšlení, udržitelnosti a mentoringu ve vzdělávání.
